week 18 - Reisverslag uit Aylmer, Canada van Jack Eekelen - WaarBenJij.nu week 18 - Reisverslag uit Aylmer, Canada van Jack Eekelen - WaarBenJij.nu

week 18

Door: Jack van Eekelen

Blijf op de hoogte en volg Jack

13 Mei 2012 | Canada, Aylmer

Maandag 7 april
Na mijn algemene werkzaamheden gedaan te hebben, beginnen we eerst een vergadering. Na de vergadering heb ik Louis geholpen met het klaar zetten van de pomp. Deze pomp mix de mest en kan hem ook lozen in de mestwagen. Als er geen mest in de mest tank hoeft laten ze de mest mixen. In de ochtend heb ik het erf opgeruimd en in de middag heb ik de hokken uitgemest. Om 16:00 ben ik gaan melken.
Dinsdag 1 mei 2012
Vandaag begonnen met mijn algemene werkzaamheden. Daarna heb ik hokken opgestrooid en in de middag heb ik hw gemaakt. Net voor het melken hebben we nog een brandstof tank verplaats en ben daarna gaan melken. Het weer weer is prachtig vandaag. Ook heeft Grace Schipper vandaag een boom geplant te herinnering aan Abe Bergen. De persoon die 27 april is omgekomen tijdens het werken.
Woensdag 2 mei
In morgen heb ik gemolken en jongvee de jongveestal opgestrooid. In de middag kwamen ze de laatste vaste mest halen die ze verkocht hadden en heb hierbij de laatste mest van de kante opruimd met de skidsteer en de hoeken schoon gemaakt. In de middag heb met de vee manager de mestschuif gemaakt. In de middag kregen we in een half uur 12 mm. En het gekken is dat daarna weer volop de zon schijnt. Na dat de mestschuif gerepareerd was ben ik gaan melken.
Donderdag 3 mei
Vandaag heb ik mijn algemene werkzaamheden gedaan, gemolken en ben me om half 12 gaan douche. Vandaag ga ik met de vaste melker Louis een dagje weg.
In de middag zijn we naar de manderin gegaan, hier hebben we super lekker gegeten. Het is een chinees getint restaurant maar je kan er alles kregen. het was een lopend buffet, alleen dan 2 grote klas lokale groot! Hierna zijn we vervolgens gaan bowlen. Super gaaf, alleen Louis was de onoverwinnelijke. Naast het bowlen stonden ook 10 biljart tafels. Ik zei tegen Louis dat ik daar wel van hem kon winnen dus we hebben ook nog gebiljart. En ja hoor, ik heb gewonnen.
Na dat we uitgekegeld waren zijn we naar de film geweest. de film heet Avengers. Na deze mooie film zijn we even langs de Tim Hortons gereden voor 2 warme chocolade melk en een Donut Candian Maple voor mij en zijn daarbij huiswaarts gereden. Deze dat hebben doorgebracht in London, hierbij heeft Louis me ook wat mooie dingen van Londen laten zien.

Vrijdag 11-5-2012
Vandaag heb ik ochtends gemolken en mijn algemene werkzaamheden gedaan. Na het eten hebben we nog een koe optilt. Ze was gevallen en heeft haar benen beschadigt. Na dat ze op het stro lag kon ze later weer op haar benen staan. Hierna hebben ik en Gerard uit de koppel van 150 stuks jongvee 7 vaarzen gesepareerd. Deze moesten geïnsemineerd worden. in de middag heb ik de hoog drachtige koeien en vaarzen en melk koeien hooi gegeven. Deze kregen geen structuur in het standaard rantsoen maar kunnen onbeperkt hooi vreten. In de avond heb ik gemolken.

Zaterdag 12-2012 (20 graden)

In de ochtend heb ik gemolken en heb met Samantha de zolder opgeruimd in de oude melkvee stal. In de middag heb ik de afkalfstal opgestrooid met 2 balen hooi en in de middag voor school gewerkt. Deze dag is er land klaargemaakt mest gereden en mais gezaaid. Het was vandaag een mooi dag, het was rond de 20 graden


  • 13 Mei 2012 - 18:03

    Fam Peeters :

    Hoi Jack

    Het was leuk je belevenissen en foto,s te lezen en zien . Nog een paar mooie dagen en een goede reis terug .
    Groetjes Rene Marily en Tim Peeters

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Aylmer

Jack

-

Actief sinds 09 Maart 2012
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 25915

Voorgaande reizen:

22 Maart 2012 - 16 Mei 2012

Jack in Canada!!

Landen bezocht: