vertrek schiphol/verslag vliegreis - Reisverslag uit Aylmer, Canada van Jack Eekelen - WaarBenJij.nu vertrek schiphol/verslag vliegreis - Reisverslag uit Aylmer, Canada van Jack Eekelen - WaarBenJij.nu

vertrek schiphol/verslag vliegreis

Door: jack92

Blijf op de hoogte en volg Jack

24 Maart 2012 | Canada, Aylmer

Donderdag 22 maart, Brussel.
Om half 7 stond ik klaar voor vertrek!! Op naar Brussel, daar had ik de vlucht om half 11 volgens mijn boeking. Helaas had ik een uur vertraging. Toen had ik wel ruim de tijd om afscheid te nemen van mijn ouders. We hebben nog even na gebabbeld en uiteindelijk hebben ze me uitgezwaaid bij de inteck balie.
Daar sta je dan, in je eentje alles alleen uit zoeken en voor het eerst alleen vliegen. Na een extra uurtje gewacht te hebben mag ik dan uiteindelijk in het vliegtuig, op naar Montreal om vandaar uit over te stappen naar Toronto. Na ruim 9 uur gevlogen te hebben, ben ik aangekomen in Montreal. Hier had ik 1 uur en 40 min om over te stappen. Ik had nog maar 5 min en me zelfs kwijt gerent om op tijd aan te komen, dit kwam doordat ik in Montreal langs het emigratiecenter moest om mijn visum op te halen. Dit gaf enorme vertraging.
Maar eenmaal in het vliegtuig moest ik nog 40 min vliegen naar Toronto waar de Fam. Schipper op mij stond te wachten. Eenmaal mijn koffer gepakt te hebben ben ik snel naar de uitgang gegaan. Daar stond de Fam. Schipper te wachten en was ik dol blij om ze te zien.
Het was half 5 toen ik aankom in Toronto, na een warm ontvast zijn we naar Aylmer gereden waar de boerderij is gevestigd.
Vrijdag 23 maart, Aylmer
Bij aankomst heb ik me voorgesteld aan de oudste zoon Henri (20) en aan Aylssa (16). Van Henri kreeg ik een rondleiding in het huis waar ik de komende 2 maanden verblijf.
Na de koffers uit de auto te hebben gepakt en op zijn plaats te hebben gezet, hebben we nog wat bijgepraat en ben ik om half 12 naar bed gegaan. Eenmaal aan het slapen werd ik om 2:15 wakker. Toen ik 5 uur doortelde was het 7:15 Nederlandse tijd. Mijn biologische klok was dus nog al van slag.
De volgende morgen heb ik om 9 uur ombeten en ben ik vervolgens om half 10 koffie gaan drinken bij de personeelsleden, hierbij heb ik me voorgesteld en ze ontmoet. Na de koffie heb ik van Henri de oudste zoon. Het was zeer indrukwekkend om te zien, 400 stuks melkvee + jongvee.
Na de rondleiding hebben we gegeten en zijn we middags naar een oude boerderij gegaan die gesloopt word. Hier hebben de goede materialen uit gehaald voor de nieuwe jongvee hokken, Kalfjes (heifer kalfs). Om half 4 zijn we terug gereden en zijn we om 4 uur gaan melken in een 18 stands melkstal.
Avonds heb ik lekker gegeten en ben ik naar bed gegaan.

  • 24 Maart 2012 - 15:08

    José:

    Leuk van je te horen. Jaja, een hele onderneming in je eentje. Ik ben trots op je. Ben benieuwd naar foto's om een indruk te krijgen van het bedrijf. Groetjes xxx

  • 24 Maart 2012 - 18:35

    Yvonne:

    Hoi,
    Leuk om te lezen wat je beleefd daar.
    Was een vermoeiende reis zo te zien.
    Heel veel groetjes ... Yvonne xxx

  • 24 Maart 2012 - 18:37

    Ymke:

    heeeeee,
    waauuww je gaat wel naar leuke steden! echt heel gaaf. Ik dacht donderdag aan je omdat je weg ging. Volgens mij weet iedereen van mn klas het omdat ik het zo vaak zei haha. veel plezier nog xxxxx ymke

  • 25 Maart 2012 - 13:21

    Oma Van Eekelen:

    Hallo Jack, hoe is het met jou. Ik heb gezien dat je goed bent aangekomen. Hoe is het met de jetlag. Ik ben blij dat je goed aangekomen bent. Groetjes van oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Aylmer

Jack

-

Actief sinds 09 Maart 2012
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 25935

Voorgaande reizen:

22 Maart 2012 - 16 Mei 2012

Jack in Canada!!

Landen bezocht: