Weekend, werken/vrijetijds besteding. - Reisverslag uit Aylmer, Canada van Jack Eekelen - WaarBenJij.nu Weekend, werken/vrijetijds besteding. - Reisverslag uit Aylmer, Canada van Jack Eekelen - WaarBenJij.nu

Weekend, werken/vrijetijds besteding.

Door: Jack van Eekelen

Blijf op de hoogte en volg Jack

25 Maart 2012 | Canada, Aylmer

Zaterdag 24 maart
Om half 9 ben wakker geworden en heb een ontbijt gekregen van Grace Schipper. vervolgens ben ik met haar de kalveren gaan drinken geven en heeft ze de routine uitgelegd.

vervolgens heb ik de overige vaars kalveren (jonge kalveren 3 tot 1,5 jaar oud) verzorgt en gecontroleerd met Gerard de jongste zoon (16).

Na het middag eten heb ik voor het eerste geskypt met mijn ouders. mooi om te zien van z'n afstand en dan toch dicht bij.

Middags ben ik met Gerald en Henri naar een studieclub geweest. het onderwerp ging over hoe dat de media en de sociale media (youtube, internet, facebook enz.) er voor zorgt wat voor beeldvorming de consument op de veehouderij sector heeft, momenteel staat agrorische sector goed aangeschreven maar er komt steeds meer druk op te staan. Om te voorkomen dat de media verkeerd geinformeerd word en er geld verdient word, aan misleidende verkeerde informatie proberen ze de sector in een goed daglicht te zetten.

Avonds zijn we met alle personeelsleden naar een rodeo show geweest, dit was zeer indrukwekkend. ook waren en prostensten tegen de stieren gevechten. zo stond er op een bord, 'STOP HURTING ANIMAL'. Deze rodeo show vond splaats in een stadion, John LabAtt centre. Hier werd de volgende dag gewoon weer een ijshockey georganiseerd. rond half 10 was de show/wedstrijd afgelopen en zijn we richting huiswaards gegaan.

Zondag 25 maart

De dag begint vroeg, het hoefde niet maar ik stond om 5 naast mijn bed om de koeien weer te melken, avonds een man, ochtends een man was het toch???
Na het melken heb ik de kalveren verzorgt en ben ik om 9 naar binnen gegaan om te eten. Om 10 uur zijn we naar de Katholieke kerk geweest en daar heb ik na afloop veel geemigreede melkveehouders ontmoet. Zelfs de Pastoor kwam naar me toen en is geen nederlander maar was in mijn geintreseerd en begon Nederlands te praten. Hij vroeg me waar en vandaan kwam in Nederland en voor hoelang ik voor mijn studie in Canada verbleef. Ik vond heb knap dat een Canadees zo goed nederlands kon praten.

In de middag hebben we het rustig aan gedaan. Ik heb geskypt met familie leden en ben rond 16:00 weer met een zoon de koeien gaan melken. na het melken heb ik tot gegeten en heb ik mijn blog bij bijgewerkt. om 22:00 ben ik met Henri gaan google.. en game.
Nu lekker slapen en morgen weer vroeg op.

groete,
Jack

  • 26 Maart 2012 - 05:47

    José:

    Wow, goed dat je in een ander land bent en ziet hoe het er daar aan toe gaat. Zowel voor wat betreft het werk als ook hoe ze daar hun vrije tijd doorbrengen. Misschien had de pastoor wel Nederlandse voorouders omdat hij zo goed NL sprak? Is er een tweeling in het gezin? (zowel een zoon als een dochter zijn 16 jaar)
    Weer veel groetjes xxx

  • 26 Maart 2012 - 19:30

    Marvin:

    was de rodeo leuk jack? Wat zei de pastoor nog meer? Hou me op de hoogte.
    Groete je neef.

  • 26 Maart 2012 - 21:32

    Yvonne:

    Hoi Jack, alles goed afgelopen bij de rodeo!!! En kan je foto''s hierop deze site zetten?
    (vinden we leuk)
    Werk ze nog ... vele groetjes vanuit Holland. Doedoei

  • 27 Maart 2012 - 14:20

    José:

    Oh wat leuk, foto's. Wow, wat een melkput!

  • 27 Maart 2012 - 19:50

    Yvonne:

    Hoi Jack, leuke foto's.
    Valt op dat de melkput zo schoon is!!
    Grt. Yvonne

  • 27 Maart 2012 - 20:58

    Rini V:

    hoi

  • 27 Maart 2012 - 21:15

    Rini :

    hoi jack
    de foto''s zijn heel mooi
    en in reisverslag las ik dat ze in
    canada ook met beeldvorming
    van de landbouw belangrijk vinden

    groeten rini

  • 28 Maart 2012 - 09:15

    Moeder Anita:

    Ik zie dat de in een REN JE ROT stal melkt .Het ziet er wel punt gaaf uit .Wij hebben hier mooi weer wel droog gr moeders as zondag gaan we met oma skyen +/- 14.30uur nederlands tijd

  • 28 Maart 2012 - 15:10

    Maud Van Helmond:

    Heeel veeel plezier daar! ene niet te bruin terug komen jij hihi xxxx

  • 29 Maart 2012 - 17:16

    Rick:

    hoi jack ziet er leuk uit daar in canada. mooie schone melkstal.

  • 29 Maart 2012 - 17:18

    Rick:

    zo te lezen heb je het goed naar je zin. mis je brabant nog niet?? succes met alles

    groetjes Rick en de rest van de Familie

  • 29 Maart 2012 - 19:35

    Marianne Van Schende:

    Jack, geniet van je tijd in Canada.
    Je moeder is reuzetrots op je!!
    Groeten uit Noordhoek.

  • 30 Maart 2012 - 10:52

    Monique:

    Ha Jack,

    volgens mij kom jij je dagen ook prima door zo...! Geniet ook inderdaad van de uitjes die je aangeboden worden, want vele van de doodnormaalste sporten daar, zul je hier nooit meer zien!
    Enne..., de veehouderij, si die daar gemiddeld genomen beter weggezet in de media dan hier? Doen de veehouders dit zelf? Of wordt dat gedaan door standsorganisaties (vgl ZLTO)? Anders zouden wij daar nog wel wat van kunnen leren...

    groetjes en veel plezier!
    Monique Botermans

  • 30 Maart 2012 - 13:27

    :

    Heee allemaal,

    Nee José, de pastoor is een echte Canadees. en de rodeo was spr om mee te maken. Stond er van te kijken dat er zoveel prostest voor is. De melkput is een 2 x 18 stands melkstal, iedere dag word met 3 mensen gemolken. 2 in de melkput en 1 om te zorgen dat er altijd genoeg koeien bij de melput zijn omdat ze verschillende groepen koeien hebben. En ja, in de melkput word heel schoon gewerkt, dit gebeurt thuis ook maar dit geeft wel een mooi voorbeeld.

    En voor de beeldvorming van de melkveehouderij te beschermen willen de boeren zelf laten zien dat je ze zo goed mogelijk doen, dit is een vrijwillige organisatie vanuit de boeren. Hiermee willen ze zorgen dat de media de melkveehouderij kapot maakt en de mensen tevreden blijven. Ook willen ze er op deze manier voor zorgen dat de regels in de melkveehouderij niet aangescherpt worden

    groete,
    Jack van Eekelen

  • 30 Maart 2012 - 19:15

    Tante Yvonne:

    Al een beetje gewend daar ... of wil je niet meer terug!!!
    Leuk om te horen dat het daar allemaal goed gaat.
    groetjes weer ... en nog gefeliciteerd met je vaders verjaardag.

  • 01 April 2012 - 19:40

    Kees:

    Jack: vanmiddag zijn wij (lian en Ik) bij je ouders op verjaardag visite geweeest , was weer gezellig , en we hebben een paar pilsjes op jouw gezondheid gedronken.
    Ook jij nog gefeliciteerd met de verjaardag van je vader.
    Heel veel plezier daar in canada, maar je moet wel wat meer foto's door sturen zodat we iets meer kunnen zien van het bedrijf waar je nu stage loopt.En natuurlijk ook van de personen waar je mee te maken hebt, dan hebben we ook een beeld bij de namen die je noemt en de dingen die je omschrijft.
    verder een leerzame tijd toegewenst en vergeet niet om goed rond je heen te kijken naar wat canada allemaal nog meer te bieden heeft.
    Je bent daar nu en profiteer daar van!

    gegroet, Kees en Lian

  • 19 April 2012 - 19:28

    Toon Buyens:

    heel indrukwekkend allemaal geniet ervan ik blijf je volgen hoor groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Aylmer

Jack

-

Actief sinds 09 Maart 2012
Verslag gelezen: 797
Totaal aantal bezoekers 25933

Voorgaande reizen:

22 Maart 2012 - 16 Mei 2012

Jack in Canada!!

Landen bezocht: