Vertraagde Blog. / Abe Bergen. 27 april t/m 1 mei - Reisverslag uit Aylmer, Canada van Jack Eekelen - WaarBenJij.nu Vertraagde Blog. / Abe Bergen. 27 april t/m 1 mei - Reisverslag uit Aylmer, Canada van Jack Eekelen - WaarBenJij.nu

Vertraagde Blog. / Abe Bergen. 27 april t/m 1 mei

Door: Jack van Eekelen

Blijf op de hoogte en volg Jack

05 Mei 2012 | Canada, Aylmer

Vertraagde Blog. / Abe Bergen.

Nog niets vermoedend van wat ons vandaag gaat overkomen. Zo begint de dag, 27 april 2012.

Vrijdag 27 april 2012
Vanmorgen om kwart voor zeven hebben ik en Abe het jongvee naar binnen gebracht, van de 150 stuks jongvee moeten 4 koeien worden geïnsemineerd en die hebben we uitgezocht.
Na dat dit gebeurd was hebben ik mijn algemene werkzaamheden gedaan en ben daarna gaan eten. Op een andere boerderij moest ik gaan gras maaien en hout opruimen van een gekapte boom.
Om half 2 kom ik terug naar de boerderij om wat te eten. Gerald Schipper komt op het erf gereden en moet mij verschrikkelijk nieuws vertellen. Abe Bergen is vanmorgen om 10:57 overleden. Hij was aan het mest rijden met de mesttruck en is op weg naar het land tegen een boom aan gereden. Het ongeluk gebeurde doordat er een band was geklapt, even moet ik bij komen van wat er is gebeurd. Ik loop met Gerald naar binnen toe en ben met zijn vrouw gaan praten. Ondertussen laat Gerald het aan zijn andere personeelsleden weten. Na dat we uitgepraat waren ben ik voor wat afleiding van wat er is gebeurd de stro hokken gaan uitmesten met stid steer. Hierna ben ik om 16:00 gaan melken. Na het melken hebben we ons klaar gemaakt om naar de rouwdienst te gaan van Abe Bergen.

Zaterdag 28 april 2012
Zaterdag heb ik mijn algemene werkzaam gedaan en gepraat over het verlies van onze Collega.
In de middag heb ik nog wat strostallen opgestrooid en gemolken.

Zondag 29 april 2012
Zondag zijn we naar de kerk geweest, hierbij werd extra aandacht geschonken aan het noodlottige ongeluk van Abe Bergen in de middag is er familie langs gekomen en om half 3 zijn we naar de visitation geweest. Hierbij hebben Abe voor het eerst gezien na het ongeluk.

Maandag 30 april 2012 (qeuun day) vanmorge heb ik mijn werk gedaan en is om half 10 de Familie van Abe uitgenodigd in de Kantine. Hierbij hebben mooi verhalen verteld over hoe Abe was, wat we met hem mee hebben gemaakt in de 3 jaar dat hij bij de Fam. Schipper heeft gewerkt. Hierin kwamen mooie dingen naar voren. Dit is voor mij en andere een goede verwerking geweest voor het verlies van onze College.

Dinsdag 1 mei 2012

Vandaag is Abe Bergen begraven. Dit alles zal voor de familie schipper en mij nog lang in herinnering blijven. Abe Bergen mocht 23 jaar worden en laat en kindje van 9 maanden en zijn vrouw achter.

  • 05 Mei 2012 - 10:21

    Fam Peeters:

    Hoi Jack

    We hoorde van Martijn van het overlijden van jullie collega .Dit Is verschrikkelijk, zo jong .

    We wensen je nog veel sterkte toe .

    Groetjes ouders van Martijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Aylmer

Jack

-

Actief sinds 09 Maart 2012
Verslag gelezen: 414
Totaal aantal bezoekers 25928

Voorgaande reizen:

22 Maart 2012 - 16 Mei 2012

Jack in Canada!!

Landen bezocht: