week 16 23 t/m 25 april 2012. - Reisverslag uit Aylmer, Canada van Jack Eekelen - WaarBenJij.nu week 16 23 t/m 25 april 2012. - Reisverslag uit Aylmer, Canada van Jack Eekelen - WaarBenJij.nu

week 16 23 t/m 25 april 2012.

Door: Jack van Eekelen

Blijf op de hoogte en volg Jack

25 April 2012 | Canada, Aylmer

Maandag 23 april 2012 (10 graden)
Vanmorgen heb ik mijn algemene werkzaamheden gedaan. Hierna hadden gelijk een vergadering over de het werken, kwaliteit van melken, het werk wat is gedaan en wat nog gaat komen. Vandaag kwam de dochter van de familie Schipper erbij zitten want ze volgt normaal een studie voor landbouw aan de Universiteit maar is dit jaar klaar. En nu wil ze graag leren melken. Hierbij is ze ingeroosterd en weet ze wanneer ze melkt.
maar Na het ochtend eten heb ik eerst een ruit op geruimd. De achteruit van de trekker was gesprongen doordat er tijdens het trekken met een ketting de ketting brak. Deze zelfde ketting schoot omhoog en kwam door de achterruit heen. Gelukkig geen gewonden maar het was wel even schrikken. Na dat alles opgeruimd was kon er een nieuwe ruit besteld worden. hierna heb ik nog aan het hekwerk gewerkt, dit omdat het grond opliep en het hekwerk waterpas was gebleven. Hierdoor was Gerald bang dat er als nog jongvee over het hekwerk zou springen als ze opgedreven werden.
In de middag heb ik met de hoge drukreiniger de twee skid steer’s schoon gespoten, ze werd van zwart opeens weer wit en als nieuw. Het was wel erg koud maar goed te doen. Het water komt hier uit een 40 meter diepe bron. Het is gekeurd als schoon water maar tijdens het schoonspuiten moest ik twee keer een steentje voor freeskop verwijderen. Gelukkig was dit zo verholpen en kon ik verder, om 16:00 ben ik gaan melken.
Dinsdag 24 april 2012 (5-15 graden) April doet wat hij wil.
Na dat we vanmorgen alle werkzaamheden hadden gedaan heb ik me snel omgekleed en zijn we naar een koeien veiling geweest in kitchener. Hierbij hebben we een kleine omweg genomen voordat we op de grote weg zaten de highway 401.
Gisteren is er bij een Melkvee bedrijf de machine en stro berging afgebrand. Hierbij ook de voerkeuken waar alle mineralen worden gemengd. Op dit bedrijf loop een stagier uit mijn klas. Ik ben er erg van geschrokken omdat dit de 2 keer is in korte tijd op het zelfde bedrijf. Hoop dat het goed komt en dat de stage loper er ook niet te veel last van zal hebben.
Op weg naar de veiling worden we omgeleid omdat de weg afgesloten is. Er is een ongeluk gebeurd met 6 auto’s en één vrachtwagen. Er zijn 4 geworden en één is er slecht aan toe. Met wat zoeken komen we er dan eindelijk. Na ongeveer 2 uur en 15 minuten gereden te hebben. Maar we zijn er net en laatste 3 koeien worden verkocht. Helaas waren we door het omrijden veel te laat.
Toen zijn we maar even verder gaan kijken, we hebben een paarden veiling gezien en zijn de meubelzaak in gelopen. Mooi om te zien dat wat er in Canada weer te koop is. Ook kwamen we nog een kleine klokken winkel tegen. Allerlei soorten klokken van 3 dollar tot prijzen die ik niet aan de tijd ga besteden … !
Hierna zijn we lekker gaan eten en naar huis gereden.
Om 16:00 heb ik de koeien gemolken. Ondertussen als de koeien uit de ligboxen zijn word er snel nieuw zand in de boxen gebracht met de skid steer.
Vanmorgen heeft de oudste dochter gemolken en ze vertelde dat het hoor goed af ging. Het weer was vandaag er wisselvalig. Ik heb mijn eerste sneeuw meegemaakt in Canada ochtends en middags schijnt de zon. Er apart want vorige week hebbe ook een paar dagen gehad met 20 graden. Deze tempratuur schommelen komen omdat we in een land klimaat leven.
Woensdag 25 april 2012 (16 graden)
Na ochtends alle werkzaamheden gedaan te hebben, hebben we de afrastering van het jongvee verbeterd, ook is de jongvee afdeling uitgemest. Om 16:00 is al het jongvee naar buiten gegaan. Hierbij zijn 150 stuks jongvee naar buiten gegaan over ongeveer 5/6 hectaren. Ook is er nog zand in de boxen gebracht bij de koeien. Dit gebeurt verdeeld over de week omdat er zoveel ligboxen aanwezig zijn.

  • 26 April 2012 - 05:50

    José:

    De koeien liggen vast erg lekker in het zand. Alsof ze elke dag aan zee liggen. :) Ik weet niet of er katten rondlopen maar die zullen dat zand dan vast gebruiken als kattenbak.
    Op de eerste foto stond een schop bij de palen van de afrastering en ik was al bang dat je de gaten zelf had moeten graven maar later zag ik een mooie palenboor.
    Als ik de foto's bekijk, denk ik dat hier al meer bladeren aan de bomen zitten dan in Canada.
    Enjoy en weer vele groetjes.

  • 26 April 2012 - 18:11

    Oma Van Eekelen:

    Ik ben blij dat je het zo naar je zin hebt. Groetjes van oma

  • 26 April 2012 - 20:40

    Anita:

    Je heb mooie foto's bij je verslag
    en zo te lezen een gevarieerde week
    gehad Gr Moeder

  • 26 April 2012 - 21:51

    Yvonne:

    Leuke foto's, handig zo'n palenboortje ... moeten we hier ook hebben in de klei!!!
    Groeten vanuit het regenachtige Nederland :)

  • 02 Mei 2012 - 16:25

    Oma :

    Ik ben nu bij tante José. Heel veel groetjes en ik ben blij dat je weer snel terugkomt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Aylmer

Jack

-

Actief sinds 09 Maart 2012
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 25929

Voorgaande reizen:

22 Maart 2012 - 16 Mei 2012

Jack in Canada!!

Landen bezocht: