week 16 16 april t/m 22 april - Reisverslag uit Aylmer, Canada van Jack Eekelen - WaarBenJij.nu week 16 16 april t/m 22 april - Reisverslag uit Aylmer, Canada van Jack Eekelen - WaarBenJij.nu

week 16 16 april t/m 22 april

Door: Jack van Eekelen

Blijf op de hoogte en volg Jack

22 April 2012 | Canada, Aylmer

maandag 16 april 2012

vanmorgen heb ik mijn algemene werkzaamheden gedaan. Om half 10 hadden we eten hierin was veel besproken. Er komt meer landwerk en er werd nadruk gelegd om de kwaliteit van het melken. Na de meting ben ik met Henri balken op maat gaan zagen. Deze moeten allemaal 8 Foot lang zijn of te wel 2,4384 meter. Na dat dit gebeurd was zijn we gaan middag eten. Na het middag eten hebben de laatste balken gezaagd en zijn we met de skids teer gaten gaan boren. Toen dit gedaan was heb ik het jongvee gevoerd en zat de dag er weer op.

Dinsdag 16 april 2012
Na van morgen alle werkzaamheden gedaan te hebben, hebben we de palen in de olie gezet en daarna in de grond gezet. Na dat alle palen gesteld waren en goed stonden zijn we gaan middag eten. Na de middag

Woensdag 17 april 2012

Na dat alle algemene werkzaamheden gedaan zijn het ik in de ochtend mee gereden met het mest rijden en even met de trekker met schijfeg , ook wel disk genoemd. Na de middag ben ik begonnen met de afrastering van het jongvee en de melk koeien. Na dat dit klaar was heb de met de skid steer het terrein langs de melkstal schoon gemaakt. Op deze plaats komt morgen zand voor in de ligboxen van de melk koeien. Het jongvee lig jaar rond op het stro. Het zand (geel zand) is hier veel fijner als in Nederland. Gerald heeft gekozen voor zand in de ligboxen omdat dit de minste problemen geeft met uier gezondheid. Hierin komen geen tot bijna geen bacteriën in voor. Ook hebben koeien soepelere gewrichten omdat er geen hoge drukplekken zijn voor de koe. Een nadeel is echter wel dat al het zand in de mes kelder komt en er allemaal weer uitgeschept moet worden op het moment dat de put leeg is gereden. De ligboxen worden iedere maand bij gevuld. Ochtends en avonds worden de boxen vrijgemaakt van mest. Dit gebeurt op het moment dat de koeien gemolken worden. De taak om de ligboxen te onderhouden is voor de persoon die de koeien opdrijft.
Na dat het terrein naast de schuur is opgeruimd heb ik het melken van Gerard overgenomen omdat hij andere verplichtingen had. Toen ik klaar was ben ik naar binnen gegaan om pannen koeken te eten. Toen ik binnen was, was er een oom van Gerald uit Nederland. Hij is hier voor 10 dagen. Mooi om hier bij te praten. Hij heeft zelf altijd een akkerbouw bedrijf gehad. Na dat ik vertelde dat wij ook naast de koeien akkerbouw hadden, raakten we bijna niet meer uit gepraat.

Donderdag 17 april 2012

Vandaag ben ik om 5 uur begonnen. Ik heb ben voor iemand ingevallen omdat er iemand ziek was. Hierna heb ik mijn eigen werkzaamheden gedaan en ben ik in de middag verder gegaan met de afrastering. Hierna ben ik om 16:00 gaan melken.

Zaterdag 21 april 2012
Vandaag heb ik ochtends de koeien gemolken. Na de lunch heb ik de laatste schroeven in de afrastering gezet omdat er afgelopen week te weinig waren, daarom hebben eerst de schroeven verdeeld en vandaag alles af geschroefd. Ook hebben we een poort gehangen om altijd makkelijk met de trekker in de wij te kunnen. Na dat dit gebeurt was hebben we met de skidsteer de stro hokken van de kreupelen koeien uitgemest en de stal met de hoog drachtige koeien en vaarzen (kraamstal). Hierbij heb ik de hokken ook weer opgestrooid en ook het jongvee is bijstrooid. Dit gebeurd allemaal met een handige skidsteer en gelukkig niet met de hand … . Hierna hebben gemolken en zat het werk er op.

De Cowboys Ranch.

Avonds zijn Henri, Avery (vriendin van Henri) en ik naar de cowboys gegaan. Hierbij heb ik met al mijn klasgenoten afgesproken om een avond weg te gaan. Hierbij ging ik eerst Corne de Meier op halen. Van daaruit zijn we naar Londen gereden. In totaal waren we 10 personen. De 5 studenten, Martijn Peeters, Corne de Meier, Rick Beenakkers en Mandy van achterberg. De andere 5 waren Henri en Avery, een leerling van de veehouderij opleiding in Boxel en de twee zonen van het stage bedrijf van Martijn.
Het was een hele gezellige avond, mooi om weer bij te praten wat voor ervaringen iedereen heeft. De Cowboys heeft een echte cowboys sfeer doordat het personeel en gekleed is, de muziek die gedraaid word komt er vaak in terug en je kon er rodeo rijden . Dit heb ik ook nog gedaan en ging me best goed af.

zondag 22 april 2012

vandaag heb ik voor jongvee gezorgd, dit heb ik samen met Gerard gedaan. Hierna hebben nog een koe geholpen met opstaan omdat ze gemolken moest worden. Deze koe is niet helemaal fit omdat de een zware bevalling achter de rug heeft.

Na het werk zijn we om 10:00 naar de kerk gegaan en zijn we daarna bij kennissen op bezoek geweest. Na het bezoek hebben we lekker gegeten en bijgepraat. Om 16:00 heb ik gemolken en zat de dag er weer op. Avonds heb ik aan wat huiswerk gemaakt en naar ijshockey gekeken. Londen heeft met 4-5 gewonnen!!!. Net voor dat ik naar bed ging zag ik dat mijn Tante online kwam op Skype. Dus ik dacht ik zal haar even bellen. Maar bleek te slapen en heb haar dus om 5:00 Nederlandse tijd wakker gebeld. OEPS!! GOEIEMORGEN TANTE!!

  • 23 April 2012 - 05:18

    José:

    Hahaha Jack, je hebt me weer wat geleerd: zet jezelf offline bij skype als je naar bed gaat ... Ik kan er alleen maar om lachen (sukkeltje dat ik ben). En succes met de omheining! (met het weghalen van de 4e plank :) ) XXX

  • 23 April 2012 - 18:24

    Yvonne Vissers:

    Heey Jackie ... weet ze ook is wat het is om 5.00 wakker te worden!!
    Was ze zeker op tijd voor haar werk.
    Nog maar 3 weken daar zie ik ... time fly's.
    Groetjes weer xxx

  • 24 April 2012 - 18:54

    Anita:

    hello jack
    ook een manier om je wekker af te laten lopen , zet gewoon je skype
    offline
    Gr Moeder Anita

  • 24 April 2012 - 19:49

    Marie-louise:

    weer je verhaal gelezen, wat een groot bedrijf. Werk ze nog, tot volgende week
    Gr. Tante Wies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Aylmer

Jack

-

Actief sinds 09 Maart 2012
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 25931

Voorgaande reizen:

22 Maart 2012 - 16 Mei 2012

Jack in Canada!!

Landen bezocht: